תביעה קטנה

תביעה קטנה? הכי בקטנה!

אנו מעניקים ליווי בתהליך התביעה, בעזרת הקליניקה לצדק סביבתי באוניברסיטת תל אביב, במהלך החודשים נובמבר-יוני (שנת הלימודים האקדמית).


בחודשי הקיץ הקליניקה יוצאת לחופשה, ובתקופה זו אנו לא יכולים להעניק ליווי בתהליכים, אך אתם מוזמנים להעזר במדריכים המפורטים מטה.

נוסעים בתחבורה הציבורית, דעו את זכויותיכם!

האוטובוס לא עצר בתחנה?
מדלג באופן קבוע על התחנה שלך?
האוטובוס איחר ונגרם לך נזק כספי?
האוטובוס יוצא באיחור מתחנת המוצא?
האיחורים קבועים?
 
יכול להיות שגם לך יש עילה לתביעה קטנה!

לא הרבה יודעים, אך לפי חוק, לחברות התחבורה הציבורית יש חובות כלפי הנוסעים. אם חברות התחבורה הציבורית לא עומדות בחובות אלה, לנו הנוסעים יש זכות לתבוע ולדרוש את זכויותינו!

הנחיות להגשת תביעה קטנה

  1. כתב תביעה
    תובעים יקרים, לרשותכם עומדים פורמטים של תביעה קטנה (כאן למטה). יש לבחור את כתב התביעה המתאים למקרה שלכם ולהוריד אותו למחשב שלכם. יש למלא אותו והוא ישמש ככתב התביעה שלכם. רוצה לשלוח לנו את כתב התביעה כדי לוודא שהכל ברור ושהוא מוכן לתביעה? נשמח! אנחנו זמינים במייל- moked@15minutes.co.il

     

  2. לאן להגיש?
    יש שתי אפשרויות: באינטרנט באמצעות הקישור הזה ובעזרת המדריך המלא להגשת תביעה קטנה, או פיזית לגשת לבית המשפט, את כתב התביעה שמילאתם (והנספחים שתצרפו), יש להגיש בשלושה עותקים למזכירות בית-משפט השלום באזור מגוריכם או באזור בו רכשתם את כרטיס הנסיעה.

     

  3. מי מייצג?
    בבית משפט לתביעות קטנות אין ייצוג של עורך-דין, אתם “מייצגים” את עצמכם. אדם אחר (לא עורך-דין) יוכל לייצג אתכם במידה ונתתם לו ייפוי כוח (דוגמא לייפוי כוח כזה ניתן למצוא כאן למטה). את ייפוי הכוח יש להגיש עם כתב התביעה ולקבל את אישור בית המשפט.

     

  4. תשלום אגרה
    על מנת להגיש תביעה קטנה יש לשלם אגרה. האגרה שתשלמו, עומדת על 1% מסכום התביעה שביקשתם או 50 ש”ח – הסכום הגבוה מביניהם. את הסכום ניתן לשלם באינטרנט בכרטיס אשראי (כחלק מהגשת התביעה דרך האינטרנט), במקום על-ידי כרטיס אשראי או בבנק הדואר באמצעות שובר שתקבלו בבית המשפט.

     

  5. לאחר הגשת התביעה
    יש להמתין כ-30 ימים עד לקבלת כתב ההגנה מהחברה הנתבעת ולאחר מכן יקבע מועד לדיון בבית המשפט. נשמח מאד אם תוכלו לעדכן אותנו כשיקבע המועד של הדיון וכמובן איך היה. 


יש לשים לב לתאריך שקבעו עבורכם לדיון ולדאוג להופיע אליו, אחרת תביעתכם תידחה!


* שימו לב, המידע שלהלן מוגש כמידע כללי. הוא אינו בא להחליף את הוראות החוק והתקנות ואינו מהווה יעוץ משפטי. במקרה של אי-התאמה עם הוראות החוק, הקובע הוא הנאמר בחוק.

אז איך מתחילים?

  1. קודם כל - לשמור כל ראייה לגבי המקרה והנזק שנגרם לך – החל מתאריך וזמן הנסיעה (או המקרה הפוגעני), התחנה הרלוונטית, מספר הקו הרלוונטי, קבלה מהנסיעה בהנחה שיש, שם הנהג, קבלה מנסיעה בתחבורה חלופית שנלקחה על ידך (קבלה ממונית למשל), צילום, וידאו, מספרי טלפון של עדים וכו’.

  2. שליחת מכתב תלונה לחברת התחבורה הציבורית הרלוונטית למקרה.
    ניתן לפנות אל החברה בטופס מקוון באינטרנט, בפקס או בדואר. אנא שימרו העתק של מכתב התלונה לצרכי מעקב. כאן תוכלו למצוא קישורים לפניות הציבור של החברות המפעילות.

  3. במקביל יש לשלוח עותק של מכתב התלונה גם למשרד התחבורה. ניתן לעשות זאת בקישור הזה

  4. חשוב לזכור בזמן ההמתנה למענה לאסוף ולתעד מקרים נוספים שעשויים להיות רלוונטיים.

  5. ברגע שמתקבלת התשובה מהגורמים השונים ובמידה ואתם לא מרוצים מהמענה, או לחליפין עבר חודש ולא קיבלתם כל תגובה, ניתן לשקול הגשת תביעה. לא בטוחים אם יש עילה לתביעה קטנה? רוצים להתייעץ? צרו קשר

פורמט כתב תביעה בנושא "התנהגות נהג"

המדריך המלא להגשת תביעה קטנה באינטרנט

הורדת קבצים

פורמט כתב תביעה בנושא "איחורים" 

פורמט כתב תביעה בנושא "אי-עצירה בתחנה"

פורמט לייפוי כוח