top of page

צוות העובדות

סיון שמואלוביץ׳

מנכ"לית

סיון לוקחת זה שנים רבות חלק בארגונים העוסקים בתחומים ציבוריים וחברתיים. לפני כניסתה לתפקיד מנכ"לית 15 דקות, כיהנה סיון בתפקיד מנהלת תחום קשרי ממשל וקידום מדיניות בארגון. כבוגרת תכנית ״צוערים לשלטון המקומי״, התמחתה במדיניות ציבורית בשלטון המקומי ועבדה במועצות המקומיות הדרומיות לקיה ומצפה רמון, בנושאים מגוונים ואסטרטגיים: פיתוח כלכלי, תכנון אורבני, תיירות, פיתוח תשתיות, שיתוף ציבור ועוד. במסגרת זו עבדה רבות מול מקדמי מדיניות ומקבלי החלטות בשלטון המקומי ובממשלה. כמשתמשת תחבורה ציבורית אינטנסיבית, נעזרה ב-15 דקות לשיפור התחבורה הציבורית ביישובים בהם עבדה, בתור יוזמה פרטית, מכיוון שאין ממוני תחבורה ציבורית ביישובים אלה. ״קידום התחבורה הציבורית בארץ, בעיניי, זה לא מותרות. ההיגיון הבריא צריך להתחבר למציאות בשטח - לכל אחת ואחד צריכה להיות גישה לתחבורה ציבורית זמינה ואמינה בשביל להתנייד. מבחינתי תחבורה ציבורית טובה היא מתכון לחיים טובים - כלכלית, סביבתית, תרבותית ונפשית״.

IMG-20190204-WA0018.jpg
WhatsApp Image 2021-08-10 at 18.24.52(1).jpeg

זהר גליל

סמנכ"לית ואחראית תחום ייצוג ציבור

זהר בהכשרתה עובדת סוציאלית קהילתית ואנתרופולוגית. במהלך לימודיה לתואר ראשון עשתה התמחות ב-15 דקות כחלק מלימודיה באונ' העברית. לאחר מכן עבדה כעובדת קהילתית של שכונות קטמונים ח' ט' ופת במנהל קהילתי דרום בירושלים. במסגרת עבודה זו עסקה רבות בעולם שמחבר בין תכנון אורבני לקהילה ובמעורבותם של תושבים בקבלת החלטות בתחום המדיניות המשפיעה עליהם בחיי היום יום. במסגרת התואר השני ערכה מחקר אנתרופולוגי אשר עסק בין היתר בסוגים שונים של אקטיביזם בישראל. בתקופה האחרונה היא מתעניינת בעולם הקולנוע ומתנסה בשימוש בכלים ויזואלים בדגש על וידאו ככלי לאקטיביזם ושינוי מדיניות.

נעמה בושרי

נעמה בושרי

מנהלת אופרציה ופיתוח משאבים

נעמה הגיעה ל-15 דקות לאחר 6 שנים בעולם התקשורת בתפקידי תוכן והפקה, בחדשות 12, ynet וקשת. היא בעלת תואר ראשון בתקשורת ועיתונות ובסוציולוגיה ואנתרופולוגיה מהאונ' העברית, שם החלה בכתיבה ועריכת תוכן, ובוגרת מסלול ניו-מדיה של מכון מגיד בירושלים. נעמה מאגדת את כל הפרויקטים בארגון, וכן אחראית על תפעול האופרציה ופיתוח משאבי הארגון. ״תחבורה ציבורית היא אחד הנושאים הבוערים והחשובים בישראל, ולא בכדי. מדובר באחד מהתחומים המשמעותיים בחיינו, שמעצב ומכריע את חיי היום יום שלנו. הפקקים ההולכים ומתארכים, השפעת זיהום האוויר הנפלט מרכבים, והפגיעה באוכלוסיות החלשות להן אין פעמים רבות גישה טובה לתח״צ, הם הבסיס לרצון שלי לקדם את נושא התחבורה הציבורית בישראל".

RABAB331.jpg

רבאב חג'אזי

מארגנת קהילות בחברה הערבית

רבאב חג'אזי היא בוגרת אוניברסיטת חיפה במגמות אמנות, סוציולוגיה ואנתרופולוגיה. רבאב היא אמנית עצמאית ומנהלת פרויקטים. בשנים האחרונות פועלת רבאב בעולם החינוכי ובימים אלו מתמחה בפורום הכלכלי-ערבי.

בעלת ניסיון של כ-6 שנים בעבודה ציבורית. ייצגה בעברה את הקהילה הערבית במספר אירועים, בהם גם אירועים בין-לאומיים. 
"יישום צדק חברתי מותנה בצמצום פערים בחברה הישראלית, ובהתאם לכך נובע הצורך בשיפור התחבורה הציבורית, זאת כדי להבטיח נגישות לרמת חיים טובה יותר ולהקל על חיי הפרט בתוך החברה."

5F3A9400_533x800.jpg

עדן רונן

דוברת ומנהלת מערך התקשורת

עדן הגיעה ל-15 דקות לאחר מספר שנים בתקשורת. במהלך עבודתה כעורכת וכתבת ב״ישראל היום״, עסקה בעיקר בנושאי סביבה ומשבר אקלים לצד כתבות נוספות בתחומי המגזין, החוץ, הלייף סטייל, האוכל ועוד. בעלת תואר ראשון בתקשורת ובמדעי המדינה מאוניברסיטת תל-אביב. 

עדן מאמינה ששיפור התחבורה הציבורית הוא צעד הכרחי וחשוב ליצירת שינוי חברתי, שוויון הזדמנויות ולעלייה משמעותית באיכות החיים של כלל תושבי ישראל. כמו כן, זהו אחד מהמהלכים החשובים להקטנת זיהום האוויר ולהפחתת הפליטות.

״תחבורה ציבורית יעילה היא מבין הדברים החשובים ביותר לפתרון המשבר הסביבתי ולזיהום הנוראי שנובע משימוש ברכב פרטי. וזאת מבלי להזכיר את העובדה שגוש דן הופך לפקק אחד גדול בכל יום שעובר - בעיה שעולה לנו בכסף, בזמן ובעיקר באיכות החיים שלנו. ישראל נמצאת כרגע במצב חירום לאחר שנים של הזנחה - ולכן חייבים לפעול עכשיו לטובת השינוי״.

צילום:  שרי עוז

Lev_Drozdov_Data_ee.jpg

לב דרוזדוב

מנתח נתונים

לב בעל תואר שני באדריכלות, ועם ניסיון עשיר בתכנון אורבני ועיבוד נתונים. עבד בעברו כאדריכל נוף על מגוון פרויקטים: מתכנון שכונות, פארקים ומערכות אוטובוסים מהירות, ועד תכנון שבילי אופניים עירוניים ובין-עירוניים.

"במשך העבודה שלי כמתכנן ראיתי כיצד הסביבה שלנו מושפעת ממערכות תחבורה, ומהי השלכת נוכחות הרכב הפרטי במרחב בו אנו חיים. למזלנו, היום יש לנו יכולת לנתח את המציאות בצורה רחבה ובכך להביא לשיפור, הנגשה וייעול התחבורה הציבורית. אני מאוד מתחבר לציטוט הבא: 'תחבורה ציבורית היא כמו מים וחשמל'. תח"צ היא זכות בסיסית, והנגשת התחבורה הציבורית לציבור משמעה להתקדם חברתית וסביבתית".

תמונה ללינקדאין_רקע משרדי (1).png

איריס דור-און

מנהלת קשרי ממשל וקידום מדיניות

איריס הגיעה ל-15 דקות לאחר עבודה של כשבע שנים במגזר האזרחי, בעיקר בניהול מאבקי עובדים ובקידום חקיקה ורגולציה. איריס בעלת תואר שני במינהל ומדיניות ציבורית מאוניברסיטת רייכמן ותואר ראשון בהיסטוריה של עם ישראל מהאוניברסיטה העברית, והחלה את דרכה המקצועית כעורכת חדשות ודוברת במגזר הציבורי בטרם ביצעה הסבה לתחום החברתי. 

"כפעילה חברתית שרואה בכאב את קריסת מדינת הרווחה בישראל, אני חושבת שתחבורה ציבורית היא החזית העיקרית שבה מדיניות של שוויון וצדק חברתי היא עדיין בת השגה. תחבורה ציבורית ראויה היא הכלי הראשון במעלה לצמצום פערים חברתיים ומאפשרת גם למי שאינם בעלי אמצעים כלכליים - נגישות טובה למוקדי תעסוקה ולימודים, לשירותי רפואה מתקדמים ולתרבות. כמעצמת הייטק אין שום סיבה שלא נצליח לפצח הפיכת התחבורה הציבורית בישראל ליעילה ואמינה, שתשרת נאמנה מיליוני אנשים ובכך תייעל את המשק ותעלה מאד את רמת איכות החיים לכולנו".

bottom of page