top of page
תמונה לרה פארן

מנהלי עבר ומייסדים

לרה פארן

לשעבר מנכ"לית ארגון 15 דקות

לרה כיהנה כמנכ"לית הארגון בין השנים 2021-2023. לפני כן כיהנה בתפקיד מנהלת מאבקים ציבוריים בארגון, במסגרתו קידמה בעיקר נתיבי תחבורה ציבורית בגוש דן. לרה החלה את פעילותה הסביבתית-חברתית במאבק למען תחבורה ציבורית טובה יותר בתל אביב בארגון מגמה ירוקה. בעלת תואר שני בלימודי סביבה מאונ' תל אביב וניסיון עשיר באקטיביזם והנעת פעילים בארגונים סביבתיים שונים, בהם: מגמה ירוקה, גרינפיס והחברה להגנת הטבע. "תחבורה ציבורית בשבילי היא הבסיס לחברה צודקת. תחבורה ציבורית טובה יכולה לשנות סדרי עולם כי היא מקדמת שוויון חברתי ופותחת אפשרויות תעסוקה, השכלה ופנאי לכולם. היא משפרת את איכות הסביבה בכך שהיא מצמצמת את השימוש ברכב הפרטי שמזהם לנו את האוויר וגוזל שטחי קרקע, ויכולה להפוך את המרחב שלנו לנעים יותר וצפוף פחות ולכן כל כך חשוב להילחם עליה. אני גם מאמינה בכוח של אנשים לשנות את המציאות שבה הם חיים".

תמונה לרה פארן
תמונה גיל.jpg

גיל יעקב

לשעבר מנכ"ל ארגון 15 דקות

גיל כיהן כמנכ"ל הארגון מיום הקמתו ועד לשנת 2019. הוא החל את פעילותו הציבורית לקידום תחבורה ציבורית במסגרת פעילות התנדבותית בארגון מגמה ירוקה ב 2002 ומאז ועד היום זהו הנושא המרכזי שבוער בו לשינוי חברתי-כלכלי-סביבתי. גיל צבר ניסיון עשיר בפעילות ציבורית ומאבקים ציבוריים, ובהן כרכז הקואליציה לבריאות הציבור בחיפה והצפון, כמנכ"ל מגמה ירוקה, כיועץ סביבתי ויועץ לשיתוף ציבור, וכן כפעיל ומתנדב ביוזמות שטח רבות. בעל תואר ראשון מאוניברסיטת חיפה. "יוקר המחיה ויוקר הדיור מושפעים מאוד מהמדיניות הנוכחית של העדפת תשתיות לרכב הפרטי. לא יתכן שאזרחי ישראל ייאלצו לקחת "משכנתא" שנייה בשל הצורך להחזיק רכב פרטי, לשלם ביוקר מכיסם ולסבול מזמני נסיעה ארוכים בפקקים בשל היעדר שירותי תח"צ מספקים. ולא ייתכן שמי שידו אינו משגת ייאלץ להסתפק בשירותי תחבורה ציבורית איטיים ולא יעילים ויסבול ממחסור בנגישות לתעסוקה ושירותים. הדרך המרכזית לשנות את המצב הקיים היא להתארגן ברמה הציבורית".

אהוד עוזיאל

אהוד עוזיאל

לשעבר יו"ר ארגון 15 דקות, ממקימי העמותה

ממקימי 15 דקות ופעיל בשנתיים הראשונות בירושלים. לשעבר יו"ר הארגון וחבר הוועד המנהל. כיום יועץ המדיניות של שרת התחבורה ח"כ מרב מיכאלי, לאחר שנים רבות בארגוני החברה האזרחית, בייעוץ פרלמנטרי בכנסת, ובריכוז הצוות הירושלמי לעיצוב מדיניות, העוסק בפיתוח מדיניות עירונית וציבורית בתחומים מגוונים. 
"אני מאמין בשילוב אופטימלי בין מאבקי-שטח קהילתיים לבין ראיית המדיניות הכוללת, וכי הצבת התחבורה הציבורית בראש סדר העדיפויות של המדינה מתחילה אצלנו הנוסעים וההולכים. ירושלמי גאה, אופטימי תמיד, ומאמין בכוח האזרחי שלנו."

יוסי סעידוב

לשעבר דובר ארגון 15 דקות, ממקימי העמותה

15 דקות הוקם בשנת 2009 כיוזמה קהילתית של יוסי סעידוב ואהוד עוזיאל לקידום קו אוטובוס ישיר משכונתם בירושלים, גוננים, לתחנה המרכזית בבירה. השניים העריכו כי זמן הנסיעה במסלול ישיר יארך 15 דקות. למפגש התושבים הראשון שארגנו הגיעו עשרות תושבים מכל רחבי ירושלים וההתארגנות הפכה להתארגנות כלל עירונית. לאחר 3 שנים של פעילות ירושלמית הבין הגרעין המייסד כי הצורך בארגון נוסעי תחבורה ציבורית הוא צורך ארצי ולצורך הקמת העמותה והארגון המקצועי גויס מנכ"ל מגמה ירוקה לשעבר גיל יעקב. קו האוטובוס עליו חלמו סעידוב ועוזיאל הושק בסופו של דבר בשנת 2014 ומספרו הוא כמובן 15. סעידוב כיהן בעברו כסגן עורך עיתון "כל העיר", הוא ממקימי ועד התושבים למען פארק המסילה בירושלים ושימש כיו"ר מינהל קהילתי גוננים (קטמונים) בירושלים.

יוסי סעידוב.jpg
שמרית נוטמן

שמרית נוטמן

לשעבר מנכ"לית ארגון 15 דקות

שמרית כיהנה כמנכ״לית 15 דקות בין השנים 2019-2021. במהלך הקריירה שלה צברה ניסיון רב בעשייה חברתית בתחומים מגוונים. הבולט בהם הוא ניהול והובלה של מיזם ׳בארכבת׳, הפועל במטרה לשפר את שירות הרכבות ותנאי הנסיעה ברכבת. שמרית בעלת תואר ראשון בתקשורת ובפסיכולוגיה ותואר שני ביישוב סכסוכים. היא ניהלה את מועדון הדיבייט של אוניברסיטת חיפה, זכתה בתואר סגנית אלופת ישראל בדיבייט ולימדה עמידה מול קהל במסגרת חברת Vayomar. "הצפיפות על הכבישים והפקקים בהם אנחנו עומדים כל יום רק עומדים להחמיר, ונדרש אומץ רב ושיתוף פעולה מצד כל הגורמים בחברה האזרחית, במשרדי הממשלה, ברשויות המקומיות ואף במגזר העסקי כדי לקדם פתרונות יצירתיים בטווח הקצר וחשיבה כלל מערכתית לטווח הארוך.״

bottom of page