top of page
אוטובוס כחול.jpg

מדד התחבורטור של 15 דקות

לקראת הבחירות החלטנו לעשות סיכום קצר של פעילות נבחרי הציבור שלנו בשביל לבדוק מה קידמו בכנסת ובממשלה לשיפור התחבורה הציבורית בישראל. אז איזו מפלגה מקדמת תחבורה ציבורית בפועל? אילו חברי כנסת מכתתים את רגליהם בין מסדרונות הכנסת והממשלה, משתמשים בכלים אשר לרשותם כדי לקדם שינוי? אילו מפלגות מקדמות אינטרסים מנוגדים - כאלה שמעודדים המשך העדפה לרכב הפרטי? ואילו מפלגות לא עוסקות בנושא כמעט בכלל?

מדד התחבורטור בוחן את פעילות חברי הכנסת בכנסת ה-23 ובכנסת ה-24. 
שתי הכנסות, והממשלות שלצידן, פעלו משך זמן דומה ובראשן עמדו המפלגות המרכזיות משני הגושים הפוליטיים המרכזיים.
המדד בוחן את הכלים הפרלמנטריים השונים: הצעות חוק, דיונים בוועדות, הצבעות במליאה, שאילתות והצעות לסדר היום,

כמו גם את פעילות שרות התחבורה מרב מיכאלי ומירי רגב בשימוש בתקציבים, התקנת תקנות, החלטות ממשלה ועוד.

נקודות שחשוב לציין לגבי סקירת הנתונים בדו"ח
*אנו ארגון א-פוליטי אשר מתייחס אך ורק לנקודת מבטם של נוסעי התחבורה הציבורית.
*נעשה מאמץ רב לאסוף את כל המידע ע"י ארגון 15 דקות ומתנדביו. עם זאת, לא כל פעולות חברי הכנסת שקופות וניתנות למדידה ולכן יכולות להיווצר הטיות בניקוד.
*המדד נעשה בסיוע של יוזמת מדד "לבחור ירוק" אך יכול להכיל שינויים באופן הניקוד.
*הנושאים אשר קיבלו את מרב הניקוד הינם: קידום תשתיות תחבורה ציבורית (מטרו, רכבות, נת"צים, שבילי אופניים, מסופים), פיקוח על פעילות שוטפת של התחבורה הציבורית, שיפור תנאי הנהגים בתחבורה הציבורית.
*נושאים שלא קיבלו ניקוד: בטיחות בדרכים, רכבים אוטונומיים, נושאים סביבתיים אשר לא נוגעים ישירות לקידום פעילות תחב"צ
*נושאים עליהם ירד ניקוד: עידוד תשתיות ושימוש ברכב פרטי

bottom of page