מוקד פניות הציבור של 15 דקות

מוקד פניות הציבור שלנו מסייע מדי יום לנוסעי התחבורה הציבורית ברחבי הארץ. אלפי פניות מגיעות אלינו דרך האתר, המייל והפייסבוק. הפניות נוגעות לכשלים ובעיות בשירותי התחבורה הציבורית הקיימים ולשירותי תחבורה ציבורית חסרים במקומות שונים בארץ (בעיית תדירות, איחורים, דילוג על תחנות ועוד).

 

מוקד הפניות הוא הקשר הישיר שלנו עם ציבור הנוסעים ובעזרתו אנחנו מקבלים תמונת מצב ברורה ועדכנית על מצב התחבורה הציבורית בארץ. הפניות כולן נבדקות, מסוננות ונענות בהתאם.

נוסע/ת בתחבורה הציבורית? אלו הזכויות שלך!

האוטובוס איחר לצאת/לא יצא מקרבת תחנת המוצא (קרוב לתחנה הראשונה של הקו). מה לעשות?


אוטובוס שלא יוצא בזמן או מאחר לצאת מהתחנה הראשונה של הקו זה מעבר למרגיז - מדובר באי עמידה בהפרת הוראת המפקח על התעבורה! חשוב מאד לתעד את המקרה בתלונה למפעיל ולמשרד התחבורה (ניתן למצוא בעמוד קישורים שימושיים) ולדרוש פיצוי כספי כדי שייתן לחברה קנס. אם מדובר בתופעה קבועה שחוזרת על עצמה וגורמת לך נזק כלשהו אז כדאי לשקול להגיש תביעה קטנה. בנוסף, נשמח מאד לקבל דיווח למוקד שלנו על כל מקרה. זה עוזר לנו להיות מחוברים לבעיות בשטח ולהשמיע את הקול של הנוסעים בצורה הטובה ביותר.




הלוח האלקטרוני לא מעודכן כל הזמן! מה לעשות?


הלוח האלקטרוני לא באמת אמין… לא הרבה יודעים, אך הוא מבוסס על הלו”ז המתוכנן ועל אות ה- GPS שעל האוטובוס. לכן אם הוא לא מזהה את אות ה GPS (משלל סיבות) ,הוא מראה את זמן התכנון. בנוסף אם האוטובוס תקוע בפקק הזמן בשילוט לא עולה, כפי שהיינו מצפים, אלא נשאר תקוע! לכן לצערנו חייבים לקחת תמיד את מה שכתוב בו בערבון מוגבל. אם אתם רואים שהאוטובוס נעלם מהמסך, נסו לחפש מהן החלופות הקיימות לנסיעה שלכם בעזרת אחת האפליקציות.




האוטובוס דילג על התחנה! מה לעשות?


אוטובוס שמדלג על תחנה, אלא אם כן הוא מלא (או שאין אנשים המבקשים לעלות או לרדת בתחנה), מפר את הוראת המפקח על התעבורה! אם זה מקרה חד פעמי מומלץ להתלונן מול ה מפעיל, ולדרוש פיצוי כספי ומול משרד התחבורה כדי שייתן לחברה קנס. אם זה קורה באופן קבוע אפשר לנסות ולתעד בסרטון, זה יכול מאד לעזור בתביעה קטנה בעתיד. בנוסף, נשמח מאד לקבל דיווח למוקד שלנו על כל מקרה. זה עוזר לנו להיות מחוברים לבעיות בשטח ולהשמיע את הקול של הנוסעים בצורה הטובה ביותר.




האוטובוס צפוף באופן קיצוני! מה לעשות?


קודם כל לתעד בסרטון או בתמונות! אין כמו תיעוד כדי להוכיח שמשהו לא עובד כמו שצריך. את הסרטון/תמונות נשמח לקבל, אם זה משהו שחוזר על עצמו חשוב לנו לקבל תמונה אפילו כל יום. במקביל כדאי מאד להתלונן מול משרד התחבורה, הם אחראיים על התדירויות והם יכולים להחליט להעלות תדירות אם יקבלו הרבה תלונות.




התדירות של האוטובוס נמוכה מידי! מה לעשות?


כדי להגביר את התדירות של קו צריך להוכיח שהתדירות כיום לא מספקת ושיש הרבה אנשים שירצו להשתמש בקו במידה ויהיה בתדירות גבוהה יותר. אם יש צפיפות בקו אז חשוב לתעד את המצב בתמונות וסרטונים ולצלם כמה שיותר ובשעות שונות כדי להראות שמדובר במצב קבוע ולא במקרה חד פעמי. צריך לפנות ל משרד התחבורה וכמובן אלינו. אנחנו נשמח מאד לסייע לך במהלך לשיפור המצב!




אני רוצה להציע קו אוטובוס חדש! מה לעשות?


מעולה! אנחנו בעד קווים חדשים ומעולים 🙂 נשמח שתיצרו איתנו קשר כדי שנוכל לשמוע מה הרעיון שלכם ולסייע לכם לקדם אותו. בכל מקרה כדאי לפנות במקביל גם ל משרד התחבורה כדי להבין מה העמדה שלהם בנושא.




למי פונים מתי?


באופן כללי, משרד התחבורה הוא הרגולטור והאחריות היא עליו ולכן תמיד כדאי להתלונן מול משרד התחבורה והרשות הארצית לתחבורה ציבורית. אבל חשוב לזכור שגם לעירייה/לרשות מקומית ולמפעיל יש אחריות רבה. בהכללה, העירייה אחראית על כל מה שעומד (תשתיות-תחנות, מסופים, נתיבי תחבורה ציבורית) ומשרד התחבורה על כל מה שזז (תדירות, לוחות זמנים, מסלולים). מפעיל התחבורה הציבורית אחראי להציב מידע בתחנות ולבצע את השירות כסדרו. כמובן שבכל נושא נוסף ולכל שאלה אנחנו זמינים ונשמח לסייע 🙂