top of page

הוועד המנהל

נעמה כץ

נעמה כץ

נעמה פועלת מזה שנים רבות בארגונים חברתיים: כיהנה כמנכ"לית אגודת הסטודנטים באוניברסיטה העברית, כמנכ"לית מפלגת התנועה הירוקה, וריכזה את פרויקט "שכונה צעירה" של עיריית ירושלים. כמו כן ריכזה את הקליניקה האורבנית באוניברסיטה העברית, וליוותה קהילות וארגונים שעוסקים בבינוי קהילות במסגרת ארגון "שדמות" השייך למכללת אורנים. ניהלה את המינהל הקהילתי בגבעה הצרפתית והסביבה בירושלים. כיום חלק מסטארט אפ שעוסק בשיתופי פעולה אנושיים בקנה מידה רחב. ממקימי 15 דקות וחברה עד היום בוועד המנהל. במחאה החברתית הייתה ממובילות המאבק למען תחבורה ציבורית. "אני מאמינה": בכוחם של פעילי שטח לשנות סדרי עולם, ומאמינה בחשיבותו של תחום התחבורה הציבורית לשיפור הסביבה ולצמצום פערים חברתיים.

עומר כהן

עומר כהן

בוגר תואר ראשון בתקשורת ומדעי המדינה ותואר שני בתכנון ערים ואזורים. עבדתי בקהילת ת"א של החברה להגנת הטבע כרכז הסברה ופעילות ציבורית ולאחר מכן כרכז תכנון, תוך עיסוק נרחב בנושאי תחבורה בת-קיימא בוועדה המקומית והוועדה המחוזית לתכנון ובנייה ומול קהילות בעיר. כיהנתי בהתנדבות כחבר ועד מנהל ב"ישראל בשביל אופניים" וכרכז "תל-אביב-יפו בשביל אופניים" בהן שימשתי כנציג ציבור בוועדה לתכנון שבילי אופניים בעיריית ת"א-יפו. עבדתי ב"עדליא" בכתיבת מסמכי מכרז לקווי תחבורה ציבורית בשביל משרד התחבורה. כיום מורה ומורה דרך. "אני מאמין": בפעילות ציבורית לשינוי מדיניות, בתכנון בר-קיימא ובתכנון תחבורה תוך חיבור עם ארגונים ויוזמות שונות מה"שטח" שפועלים בתחומים שונים. מאמין שכדי להצליח במאבקים חשוב כמה שיותר לחבר לגופים ותחומים שונים.

אריאלה גרינברג

משקיעה ויזמת בחברות הון סיכון המפתחות טכנולוגיה שיש להן אימפקט חברתי או סביבתי. בעברה הובילה את פעילות החדשנות וההשקעות של ג'נרל מוטורס בישראל מול סטארטאפים וחברות בוגרות בתחומי רכב ותחבורה. במסגרת תפקיד זה גם ריכזה את הפעילות של ג'נרל מוטוס בישראל אל מול גופי הממשלה והמדיניות בישראל בקידום ועידוד תחבורה חשמלית ואוטונומית והייתה חלק מקהילת החדשנות בתחום בישראל. לפני תפקיד זה פעלה בצוות ההשקעות של קרן הון סיכון בתחום הקלינטק (MORE VC). אריאלה בוגרת תואר ראשון במשפטים ומדעי הסביבה מהאונ' העברית. בוגרת תואר שני בשינוי וניהול סביבתי מאונ' אוקספורד באנגליה ותואר שני במשפט סביבתי בינלאומי מאונ' ג'ורג'טאון בוושינגטון. כמו-כן היא חברת ועד מנהל בעמותת "שיעור אחר" הפועלת להרחבת מעגלי ההשפעה וההשראה לתלמידים בפריפריה החברתית-גיאוגרפית בישראל. "אני מאמינה": לתחבורה ציבורית יעילה יש כח כלכלי, סביבתי וחברתי מדרגה ראשונה בייחוד במדינה צפופה ומובילת טכנולוגיה כמו ישראל.

WhatsApp Image 2021-08-17 at 09.12.10.jpeg
Nachman2.jpg

נחמן שלף

יזם הי-טק סדרתי ויזם חברתי. שותף בהקמה של חברות הי-טק וקלינ-טק, של קרן הון-סיכון; ושל העמותות IVN - רשת הון סיכוי לישראל ומרחב - התנועה לעירוניות בישראל. לשעבר סגן נשיא ומנכ"ל חטיבות ב-HP וב-3Com, יו"ר ומנכ"ל של מספר חברות הזנק,  ושותף מנהל ב-קרן הון-סיכון.

כיום מפתח כלים לניתוח התחבורה בישראל.

 

כחלק מפעילותו במרחב, נחמן היה שותף להקמה של 'מכון ראשי ערים לעירונית מתחדשת בישראל' - המקנה יסודות בתכנון ערים לראשי ערים. 

נחמן מרצה בנושאים הבאים; עירוניות וקיימות, פיתוח כלכלי בהקשר העירוני, מידע פתוח לתחבורה מקיימת, אגירת אנרגיה לרשתות חשמל, ויזמות.

בעל תואר ראשון בהנדסת מחשבים בהצטיינות יתרה מהטכניון.

P1005532.JPG

סאמי מיעארי

ד"ר סאמי מיעארי הוא אקדמאי מוביל, העוסק בכלכלה וחברה, במחקר ובשדה החברתי. מרצה בכיר וחוקר בחוג ללימודי עבודה באוניברסיטת תל אביב ועמית מחקר בבית הספר לממשל ע"ש בלווטניק באוניברסיטת אוקספורד Blavatnik School of Government, Oxford University. 

ד"ר מיעארי הוביל בשנים האחרונות פרויקטים חשובים בזירה העולמית, כגון Department for International Development (DFID), בנושא השפעתם של זעזועים כלכליים על סכסוכים פוליטיים. הוא עבד ככלכלן בארגונים בינלאומיים מובלים כמו הבנק העולמי (Word Bank)  וכיועץ לקרן המטבע הבינלאומית (IMF) במגוון פרויקטים העוסקים בשוק ההון. 

 

לאור תרומתו המחקרית בשדה הכלכלה, זכה ד"ר מיעארי בשנים האחרונות במספר פרסים יוקרתיים. הוא מכהן כדירקטור מן הציבור בקופת חולים מאוחדת, וכדירקטור בארגונים ציבוריים כמו שיעור אחר.  

 

בשנת 2012 ייסד ד"ר מיעארי את הפורום הכלכלי הערבי – מכון למחקר כלכלי-חברתי ולתכנון אסטרטגי, ופורום של אנשי עסקים בחברה הערבית. בשנת 2003 ייסד ד"ר מיעארי את הפרויקט הראשון באקדמיה הישראלית שמטרתו להנחיל יעוץ אקדמי לסטודנטים ערבים באוניברסיטה העברית.

WhatsApp Image 2023-07-25 at 19.27.43.jpeg

יערה צעירי

יערה בוגרת תואר שני בלימודי סביבה מאוניברסיטת ת"א (בהצטיינות), וכיום דוקטורנטית במעבדה לצדק תחבורתי של פרופ' קרל מרטנס בטכניון וחברה ברשת האיחוד האירופאי EIT Urban Mobility. מחקריה עוסקים, בין היתר, במדיניות תחבורה: החזר הוצאות רכב לעובדיה מדינה, מדיניות חברתית רצויה של מעסיקים כלפי תחבורת עובדים וקידום תחבורה מקיימת באמצעות חברה אזרחית.

החל משנת 2016 היא פועלת לקידום מדיניות סביבתית ותחבורה ציבורית מקיימת והוגנת יותר. יערה החלה דרכה בשנת 2016 במוקד פניות הציבור של "15 דקות", שם ריכזה וניתחה עשרות אלפי פניות בנושא ליקויים בתחבורה הציבורית, כתבה מסמכי מדיניות וסייעה למשתמשי התחבורה ציבורית לפעול לשיפור השירות. בהמשך עבדה כעוזרת פרלמנטרית לחבר הכנסת פרופ' אלון טל, ממייסדי התנועה הסביבתית בארץ וחבר הכנסת הירוק ביותר מטעם ארגון "שקוף" בכנסת ה-24.

WhatsApp Image 2023-06-21 at 11.37.26 (1).jpeg

דפנה עורי-מסטצ'קין

דפנה בעלת תואר שני בלימודי הסביבה בהצטיינות יתרה עם תזה בנושא חינוך סביבתי ופילוסופיה סינית ותואר ראשון במזרח אסיה ואומנות רב תחומית, שניהם מאוניברסיטת תל-אביב.


דפנה היא אקטיביסטית ופעילה חברתית-סביבתית שיוזמת ופועלת לשינוי מדיניות בתחומים המשלבים מזון, בריאות וסביבה.

ממקימי ארגון "15 דקות" לקידום תחבורה ציבורית שם הקימה את מוקד פניות הציבור, ליוותה קהילות ויחידים במאבקים מול עיריות, משרדי ממשלה וחברות תחבורה. ממובילות מחאת "לחם מלא בפיקוח".

bottom of page