הוועד המנהל

נעמה כץ

נעמה פועלת מזה שנים רבות בארגונים חברתיים: כיהנה כמנכ"לית אגודת הסטודנטים באוניברסיטה העברית, כמנכ"לית מפלגת התנועה הירוקה, וריכזה את פרויקט "שכונה צעירה" של עיריית ירושלים. כמו כן ריכזה את הקליניקה האורבנית באוניברסיטה העברית, וליוותה קהילות וארגונים שעוסקים בבינוי קהילות במסגרת ארגון "שדמות" השייך למכללת אורנים. כיום מנהלת את המינהל הקהילתי בגבעה הצרפתית והסביבה בירושלים. ממקימי 15 דקות וחברה עד היום בוועד המנהל. במחאה החברתית הייתה ממובילות המאבק למען תחבורה ציבורית. "אני מאמינה": בכוחם של פעילי שטח לשנות סדרי עולם, ומאמינה בחשיבותו של תחום התחבורה הציבורית לשיפור הסביבה ולצמצום פערים חברתיים.

עו"ד גלית עופר

שותפה וראש תחום איכות הסביבה וקיימות במשרד עורכי-דין שבלת. עוסקת בתחומי סביבה, אנרגיות מתחדשות, קלינטק ושינויי אקלים מזה כעשר שנים. בעבר שימשתי מנהלת קליניקה סביבתית בפקולטות למשפטים באוניברסיטת בר-אילן ובאוניברסיטת תל-אביב. בתפקידים אלה בין היתר עסקתי בייזום חקיקה ובקידום מדיניות בנושאי סביבה ואורבניות, שימשתי יועצת משפטית לפורום ארגוני התחבורה; וניהלתי פרויקט תביעות קטנות במסגרת שיתוף פעולה בין הקליניקה לארגון. "אני מאמינה": תחבורה ציבורית יעילה ונגישה היא תנאי הכרחי במאבק במשבר האקלים, ובנוסף היא מחזקת אוכלוסיות מוחלשות ופריפריאליות, מצמצמת פערים ומסייעת בחיסכון במשאבי אנרגיה וסביבה מתכלים. חלפו ימי "מכונית לכל פועל"; מדינה מתוקנת צריכה לשאוף לכך שגם העשירים בה יסעו בתחבורה ציבורית.

עומר כהן

בוגר תואר ראשון בתקשורת ומדעי המדינה ותואר שני בתכנון ערים ואזורים. עבדתי בקהילת ת"א של החברה להגנת הטבע כרכז הסברה ופעילות ציבורית ולאחר מכן כרכז תכנון, תוך עיסוק נרחב בנושאי תחבורה בת-קיימא בוועדה המקומית והוועדה המחוזית לתכנון ובנייה ומול קהילות בעיר. כיהנתי בהתנדבות כחבר ועד מנהל ב"ישראל בשביל אופניים" וכרכז "תל-אביב-יפו בשביל אופניים" בהן שימשתי כנציג ציבור בוועדה לתכנון שבילי אופניים בעיריית ת"א-יפו. עבדתי ב"עדליא" בכתיבת מסמכי מכרז לקווי תחבורה ציבורית בשביל משרד התחבורה. "אני מאמין": בפעילות ציבורית לשינוי מדיניות, בתכנון בר-קיימא ובתכנון תחבורה תוך חיבור עם ארגונים ויוזמות שונות מה"שטח" שפועלים בתחומים שונים. מאמין שכדי להצליח במאבקים חשוב כמה שיותר לחבר לגופים ותחומים שונים.

ד"ר אמילי סילברמן

מייסדת ומנהלת הקליניקה האורבנית באונ' העברית, וחברת סגל בחוג לגאוגרפיה/המכון ללימודים עירוניים בפקולטה למדעי החברה באונ' העברית. מתמחה בתחומי מדיניות דיור, התחדשות עירונית, היבטים חברתיים של תכנון פיזי ופיתוח קהילתי. בעלת תואר דוקטור במדיניות ציבורית מה-London School of Economics. עבודתה האקדמית נשענת על ניסיונה בניהול מלכ"רים ובפיתוח קהילתי. אמילי היא ממייסדי הקואליציה לדיור בר השגה, ממייסדי ארגון "תחבורה היום ומחר" ועוד. בדו"ח המומחים של מחאת קיץ 2011 (דו"ח ספיבק-יונה), מילאה את תפקיד יו"ר ועדת דיור, תחבורה, תכנון וקרקע, וכן כיהנה במהלך 2014 כיו"ר-משותף לוועדת המשנה לדיור בוועדה למלחמה בעוני ("ועדת אלאלוף"). "אני מאמינה": תחבורה ציבורית, הליכה ורכיבה על אופניים מעצבים אותנו כאזרחי עיר חברתיים, מודעים יותר לסביבתנו ולאחרים החיים איתנו.

אריאלה גרינברג

מובילה קרן חדשה להשקעות הון סיכון בחברות המפתחות טכנולוגיות שיש להן אימפקט חברתי וסביבתי. בעברה הובילה את פעילות החדשנות וההשקעות של ג'נרל מוטורס בישראל מול סטארטאפים וחברות בוגרות בתחומי רכב ותחבורה. במסגרת תפקיד זה גם ריכזה את הפעילות של ג'נרל מוטוס בישראל אל מול גופי הממשלה והמדיניות בישראל בקידום ועידוד תחבורה חשמלית ואוטונומית והייתה חלק מקהילת החדשנות בתחום בישראל. לפני תפקיד זה פעלה בצוות ההשקעות של קרן הון סיכון בתחום הקלינטק (MORE VC). אריאלה בוגרת תואר ראשון במשפטים ומדעי הסביבה מהאונ' העברית. בוגרת תואר שני בשינוי וניהול סביבתי מאונ' אוקספורד באנגליה ותואר שני במשפט סביבתי בינלאומי מאונ' ג'ורג'טאון בוושינגטון. כמו-כן היא חברת ועד מנהל בעמותת "שיעור אחר" הפועלת להרחבת מעגלי ההשפעה וההשראה לתלמידים בפריפריה החברתית-גיאוגרפית בישראל. "אני מאמינה": לתחבורה ציבורית יעילה יש כח כלכלי, סביבתי וחברתי מדרגה ראשונה בייחוד במדינה צפופה ומובילת טכנולוגיה כמו ישראל.