קידום נתיבי העדפה

עודכן ב: ספט 29

כמה זמן אתם עומדים בפקקים בדרך לעבודה? אם חשבתם שהיום המצב גרוע, ב-2030 נעמוד עוד שעה שלמה בפקק! בכל העולם כבר מבינים שחייבים לשנות הרגלים ולעבור לתחבורה ציבורית.



הבעיה היא שהיום, בישראל, נסיעה בתחבורה ציבורית יכולה לקחת אפילו פי 2 יותר זמן מנסיעה ברכב פרטי. תחבורה ציבורית תהפוך להיות אלטרנטיבה אמיתית רק כשזמן הנסיעה בה יתקצר, משמעותית!


איך אפשר לקצר את משך הנסיעה של האוטובוסים? אנחנו צריכים לעזור לאוטובוסים לנוע מהר יותר, ואת זה נוכל לעשות רק בעזרת נתיבי העדפה - נתיבי תחבורה ציבורית!


מדוע נתיבי העדפה?

  • כדי שאוטובוסים ייסעו על נתיבים משלהם ללא הפרעה, לא יתעכבו בפקקים יחד עם הרכבים הפרטיים ויגיעו בזמן לתחנה.

  • בכדי שהתחבורה הציבורית תהיה אמינה ומהירה יותר ותגיע בתדירות גבוהה - מה שמקצר גם את זמן ההמתנה לאוטובוס.


איפה משרד התחבורה?

משרד התחבורה יצא ביוזמה דומה לזו שאנחנו קוראים לה כבר במשך שנים - לשנות את זכות הדרך ולהעביר נתיבים בהם נסעו ברכב הפרטי לטובת התחבורה הציבורית, ובמקרה הזה - גם לקארפולינג: נתיב פלוס בכביש החוף ובכביש 20. המהלך נתקל בהתנגדות ציבורית גדולה, ואנחנו התגייסנו כדי להשלים את מה שהיה חסר כל השנים הללו - מהלך הסברתי ציבורי שמסייע לציבור להבין מדוע חשוב לתת קדימות לתחבורה הציבורית.


הרחבת היוזמה לסימון נתיבי תח"צ על נתיבים קיימים

יחד עם לובי 99 ופיוצ׳ר מוביליטי העברנו בסוף 2019 מכתב מנומק למשרד התחבורה עם קריאה לקדם נתיבי תח״צ, לא רק כנתיבים חדשים אלא גם בנתיבים קיימים. למסמך צורפו המלצות לגבי כבישים בהם קיים צורך גבוה במיוחד.


תכנית "מהיר לעיר"

בעקבות קמפיין שנמשך שלוש שנים ולחץ בלתי פוסק שלנו, 17 רשויות מקומיות בגוש דן חתמו על תכנית "מהיר לעיר" - תכנית שתוסיף לגוש דן, בו נפח התנועה הגדול ביותר, כ-300 ק"מ של נתיבי תחבורה ציבורית!


למפת מהיר לעיר


הארגון מנהל מעקב אחר הביצוע, ומפעיל לחץ ציבורי ותקשורתי לקידום התכנית.


כיצד אנו פועלים?

באמצעות יצירת לחץ ציבורי רציף פניות לראשי ערים ולמשרד התחבורה, הפגנות תמיכה, "צביעת נת"צים", קידום תקשורתי, פעילויות חינוך ועוד.


מה הלאה?

אנו ממשיכים לפעול ולקדם הקצאת נת"צים בכבישים בינעירוניים ועירוניים ליצירת רצף שיאפשר נסיעה מהירה בתחבורה הציבורית.